30 Mayıs 2012 Çarşamba

evde peynir yapımı

Benim çocukluğumda  mahalle aralarında süt satan sütçüler olurdu .Ellerinde güğümlerle belli günlerde evlere süt getirirdi. O sütlerin kaynarken çıkardığı kokuyu ve lezzeti hala unutamıyorum. Kapı sütlerini almayın bu sütler sağlıksız diyen uzmanlarımız bizleri uzun ömürlü sütlere mecbur kıldılar.Şimdide bu sütlerin hiçbir faydası yok sütünüzü güvendiğiniz sütçülerden alın ,yoğurdunuzu kendiniz yapın diyor aynı uzmanlar.Ne yazıkki onların sayesinde bugün bu sütçüleri istesekte bulamıyoruz.
Neyse ki Atatürk Orman Çİftliği  Sütü Sayesinde günlük süt alabiliyoruz......

Geçenlerde  1lt sütün kesildiğini farkettim .Bunu ne yapsam diye düşünürken .Aklıma yine çocukluğum geldi. Babaannemin (Allah rahmet eylesin) yaptığı peynirler o yıllarda bana mucize gibi gelirdi. Öyle dikkatli izlerdim ki bugün hala nasıl yapıldığını hatırlıyorum.Benim memleketimde peynir ; kesik süt  , aynı oranda kesilmemiş sütle karıştırılarak yapılır.Ben denedim çok lezzetli peynirim oldu. İşte tarifi...

Evde Peynir Yapımı



Malzemeler:
1 lt kesilmiş süt (kesilmiş sütünüz yoksa 1gün  dışarıda bekletin)
1 lt taze günlük süt


Yapılışı:
Sütleri  tencereye boşaltıp.Orta sıcaklıkta yavaş yavaş karıştırıyoruz.
Isındıkça peynir ve suyunun ayrıştığını görebiliyoruz.Normalde oluşan peynirler kevgir yardımıyla kenarda toplanarak topak haline getirilir.Ama ben bunda zorlandığım için tülbentten diktiğim torbada süzmeye karar verdim.Peynir ve suyu tamamen ayrıştığında fazla kaynatmadan ocaktan alıp süzme torbasına boşaltıyoruz.Torbayı bir süzgece oturtup suyunun süzülmesini bekliyoruz.Suyun çoğunluğu süzüldüğünde torbayı açıp bir miktar tuz döküyoruz.Daha sonra tekrar kapatıp bu sefer uygun bir yere asıp tamamen süzülmesini bekliyoruz.Süzülme işlemi bittiğinde peynirimizi dıştan tekrar tuzluyoruz.















İster taze tüketir.İstersek salamura
olarak saklayabiliriz.

          AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...