12 Mayıs 2012 Cumartesi

Zeytinyağlı yaprak sarması

Kimisi yaprak sarmasını kalem gibi incecik sarmayı tercih eder.Öylesini makbul  sayar.Ama ben içi biraz dolu severim. İç harcının lezzetini almak isterim.... Kızımın sınıfının pikniği vardı ne yapsam diye düşünürken marketlerde taze yaprağın çıktığını fark ettim.Hemen kararımı verdim ve piknik için sarma sardım....
Sizinde canınız zeytinyağlı yaprak sarması çektiyse birde benim tarifimi görün . Hiç mütevazı olamıycam sarma konusunda iddalıyım :)  :)
 
Zeytinyağlı Yaprak Sarması




Malzemeler:
1 kg yaprak
700 gr pirinç
4-5 ad. kuru soğan
2 ad.havuç
4-5 ad. çarliston biber
Maydanoz,dereotu,taze nane
Kuru nane, karabiber, yeni bahar, kimyon, tarçın,tuz
1 ad. limon
1 su bardağı sıvı yağ
Yapılışı:Tencereye yağı koyup yemeklik doğradığım soğanları kavuruyorum. Soğanlar sararmaya başladığında rondoda çektiğim havuçları ve ardından biberleri de soğana ilave ediyorum.Kavurmaya devam ederken pirinçleride bol suda yıkayıp ilave ediyorum.Bu sırada kuru nane ve tuzu da ilave edip karıştırıyorum.2-3 kaşık domates sosu veya domates rendesi ilave edip 2-3 dk daha kavuruyorum.Ocağı kapatıp baharatları ve ardından ince ince doğradığım maydanoz,dereotu ve taze naneyi ilave ediyorum ve iyice karıştırıyorum.(Tarçını çay kaşığının ucuyla az miktarda koymanız yeterli olur) İç harcınız artık sarmaya hazır.Bazı pirinçler çok yağ çeker eğer yağının az olduğunu düşünüyorsanız biraz daha yağ ilave edebilirsiniz.
Yaprakları arzu ettiğiniz büyüklükte sarıp tencereye dizin.3 su bardağı su ilave edin . tencerenin kenarından 1 çay  kaşığı tuz koyun.
Dolmaların üzeri tabakla kapatın.Önce harlı ateşte kaynamaya başlayınca kısık ateşte yaklaşık 1 saat pişirin arada suyunu kontrol edin
azalmışsa ilave edin 1 saatin sonunda 1 tane dolma alıp pişmişliğini kontrol edin. Pişmişse 1 ad.limonu sıkıp dolmaların üzerine dökün.1-2 dak.daha kaynatıp altını kapatın. Eğer dolmalar pişmiş ama hala suyu varsa altını açıp suyunu çektirin.Soğumaya bırakın.

 AFİYET OLSUN.




Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...