24 Mart 2012 Cumartesi

pratik tava böreği


Tava böreği benim en sık yaptığım böreklerden biridir.Hem kısa sürede yapılıyor, hemde buharıyla piştiğinden biz tadını su böreğine benzetiyoruz.Özellikle marketten alınmış kalın bir yufkanız varsa en iyisi tava böreği yapmanız .
İstediğiniz iç harcını kullanabilirsiniz ama peynirlisi çok güzel oluyor.
Bu böreği isterseniz küçük bir tavada bir yufkayla bile yapabilirsiniz.
Eminim sonuçtan memnun kalacaksınız.
Özellilkle evinde fırını olmayan bekar veya öğrencilerin vazgeçilmezi olabilir.
Gelelim tarifine ...
TAVA BÖREĞİ
Malzemeler:
3 adet yufka
2 yumurta
1 çay bardağından bir parmak eksik sıvı yağ
2 su bardağı süt
beyaz peynir
maydanoz veya dereotu
30 cm çapında bir tava veya fazla derin olmayan bir tencere.

Yapılışı:
Öncelikle yumurta , yağ ve sütü çırpıyoruz.Sonra tavamızı yağlıyoruz.
Birinci yufkayı kenarlardan sarkacak şekilde seriyoruz. Hazırladığımız karışımla sosluyoruz. İkinci yufkayı avucumuzda buruşturup tuttam tutam koparıp koyuyoruz.
Bir kepçe kadar sosu son yufkaya ayırıp bolca sosluyoruz .
Peynir ve dereotunu döküyoruz.
Kenarlardan sarkan yufkaları içe alıyoruz.
Üçüncü yufkayıda buruşturarak seriyoruz .Ayırdığımız sosu döküp elimizle heryerine dağıtıyoruz. Üzerine dereotu veya susam serpebilirsiniz.
Kapağını kapatıp ocağa alıyoruz .Tava ısınana kadar altını tam açıp sonra kısıyoruz ve çevirerek pişiriyoruz. (Spatula yardımıyla arada altını kontrol edebilirsiniz)
Altı piştiğinde bir tabak yardımıyla çevirip  diğer yüzünüde aynı şekilde pişiriyoruz.
Afiyet olsun.

2 yorum:

selma oğul dedi ki...

selam canım ramazan ayında iftarlık için yemek tariflerini gezinirken senin siten gözüme çarptı ve bütün ramazan ayımı senin tariflerine bakmakla geçirdim diyebilirim :) yaptığın tariflerle çok ilgileniyorum her gün sitene bakıp neler yapmış diye gözden geçiriyorum çok yararlı oluyorsun çok teşekkür ederim ellerine sağlık hayırlı günler...

cahide dedi ki...

Selma Hanım,
yorumunuza teşekkür ediyorum. Yararlı olabildiğime çok sevindim. Lütfen beni takip etmeye devam edin :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...