30 Mart 2012 Cuma

Kakaolu kek (browni)

Mikrodalga kekini ilk denediğimde gözlerime inanamamıştım.
Normal fırında 1 saatte pişen kek 7 dakikada hazırdı.Bence mikro dalga fırını olanlar mutlaka denemeli . Gerçektende  "mutfakta birimi var ?" dedirtiyor.
Ani bir misafiriniz geldiğinde çayınız demlenene kadar sunuma hazır olan bir tarif.
Tezgahınızı toplayana kadar pişen kek.
Çocukların çok sevdiği browni lezzetinde.
Ben daha ne diyim .
Tarif benden ,denemesi sizden.

MİKRODALGA KEKİ


Malzemeler:
3 yumurta
2 su bardağı  toz şeker
1,5 su bardağı süt
1,5 su bardağı sıvı yağ
4 yemek kaşığı kakao
1 pk kabartma tozu
2 su bardağı un ( siz yinede ununu yavaş yavaş dökerek karıştırın kıvamı koyu olmasın)
30 cm çapında cam fırın kabı

Yapılışı:
*Ben ıslak keklerde sosun içinde yumurta olasından hoşlanmıyorum. Bu yüzden yumurtayı ayrı çırpıp sonradan ilave ediyorum.

Yumurtalarımızı çırpıp bir kenarda bekletiyoruz.
Toz şeker , süt , sıvı yağ ve  kakaoyu  iyice çırpıyoruz.Bu karışımdan 1 su bardağı ayırıyoruz.
Kalan karışıma çırptığımız yumurtayı döküyoruz.Unu ve kabartma tozunu da ilave edip çırptıktan sonra yağlayıp unladığımız fırın kabına boşaltıyoruz.
Mikrodalga fırını 7 dakika 800 W ayarlayıp kekimizi pişiriyoruz.
Fırından çıkarıp ayırdığımız sosu üzerine döküyoruz.
Afiyet olsun.






2 yorum:

Adsız dedi ki...

Biz yakın çevren olarak; hem tariflerinden, hem pişirdiğin lezzetli yemeklerinden yıllardır faydalanıyoruz. Muhteşem brownini tatmış ve tarifinle pişirmiş birisi olarak, herkese öneriyorum. Blogun hayırlı olsun.
sevgilerimle
Yurdagül

cahide dedi ki...

Yurdagülcüm çok teşekkür ediyorum.Seninde bildiğin gibi çevremden gelen küçük bi yer açta bu lezzetlerden bizde faydalanalım , isteklerine önce sanal ortamda başlıyım dedim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...