22 Mayıs 2015 Cuma

Leopar ve Zebra Kurabiye


Böyle kokoş böyle ciciş kurabiyeler yapmak istermisiniz?
Biraz uğraştırsa da ben çok keyif aldım. 
Yapalım  koyalım kavanozlara Atıştırmalık, ikramlık veya bir ziyarette hediyelik.
Çayın  kahvenin yanına.
Bir dost sohbetine eşlik etsin. 


Malzemeler:
  • 250 gr margarin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1,5 çay bardağı pudra şekeri
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 paket vanilya
  • yarım paket kabartma tozu
  • aldığı kadar un
  • 1 yemek kaşığı kakao
Yapılışı:
  • Margarini eritelim ve soğumaya bırakalım.İyice soğuyup katılaştığında altında biriken suyu dökelim.(Böylece pastacı margarini elde etmiş oluyoruz.)
  • Un ve kakao hariç malzemeleri yoğurma kabına alıp karıştıralım.
  • Unu azar azar ilave ederek ele yapışmayan bir hamur elde edelim.
  • Bu aşamada limon büyüklüğünde hamuru ayıralım ve kakaoyu ilave ederek yoğuralım.
  • BEN HAMURUN YARISINI ZEBRA YARISINI LEOPAR YAPTIM.Bu yüzden beyaz hamuru iki eş parçaya ayırdım.

ZEBRA
  • Beyaz hamuru iki yağlı kağıt arasına koyup merdane ile açtım.
  • Kakaolu hamurdan minik parçalar alıp avucumda minik şeritler yaptım.Fotoğraftaki gibi dizdim.
  • Tekrar yağlı kağıt koyup merdane ile hafif bastırarak üzerinden geçtim.(hamuru çok inceltmemeye dikkat edin)
  • Dilediğiniz kalıplarla kesip yağlı kağıt serili tepsiye dizin.
LEOPAR
  • Kakaolu hamurun üçte birini alın. Bu parçaya bi okadarda beyaz hamurdan ilave edip yoğurun.Açık tonda bir kahve rengi hamur elde edin.
  • Koyu renk olan hamuru dikdörtgen şeklinde açın.Açık renk olanı rülo yapıp ortasına koyun ve sarın.Buzlukta 5 dakika kadar bekletin.(daha kolay kesebilmek için)
  • Beyaz hamuru 2 yağlı kağıt arasında açalım.Buzluktaki hamuru yarım santimetre kalınlığında keselim ve beyaz hamurun üzerine dizelim. Tekrar yağlı kağıdı üzerine koyup merdane ile hafif bastırarak üzerinden geçelim.
  • Dilediğimiz kalıpla kesip yağlı kağıt serili tepsiye dizelim.
  • Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirelim.
  • Kızarmadan fırından alalım.Tepside soğumasını bekleyelim.



AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...