26 Haziran 2012 Salı

çilek reçeli

Uzun zamandır gözüm reçellik çileklerde .... Marketlerde istediğim çileği bulamayınca semt pazarına gitmeye karar verdim. Bütün pazarı dolaşıp mis kokulu küçük çilekleri aradım ve sonunda buldum. Evimizde reçel çok fazla tüketilmese de ben pişirmeyi  çok seviyorum.Ayrıca pastalarımızda da kullanabiliyoruz.
Genelde reçel 1 kilo meyve 1 kilo şeker ölçüsü ile yapılır ,  bizde reçelin meyveleri çok sevildiğinden ben şekerin ölçüsünü daha az kullanıyorum. Meyvesi bol reçeller yapıyorum.

Çilek reçeli


Malzemeler: 
2,5 kilo çilek
1,5 kilo şeker
1,5 çay kaşığı limon tuzu veya 1,5 limon suyu

Yapılışı:
Çilekleri bol suda zedelemeden iyice yıkadım.Süzgeçte sularının süzülmesini bekledim.Yapraklarını  temizledim.Reçeli pişireceğim tencereye çilekleri  arasına şeker serperek koydum ve bir gece buz dolabında beklettim.Bekleme süresinde çilekler suyunu bırakmış şekerlerin de çoğu erimişti.
Tencereyi ocağa koydum kaynayıncaya kadar ateşini tam açtım sonra kıstım.Bu aşamada taşmamasına dikkat edin.Üzerinde oluşan köpükleri toplayın ki reçeliniz berrak olsun.Fazla karıştırmamaya dikkat edin çilekler ezilmesin.Yaklaşık 40-50 dk da reçelim kıvama geldi. Bir tabağa bir kaşık reçel suyu koyup buzlukta soğutup kıvamına bakabilirsiniz.Kıvamı istediğim gibi olduğunda limon tuzunu  ilave edip altını açarak bir iki taşım kaynattım ve ocağı kapattım.Sıcakken kavanozlara doldurdum. Kapaklarını soğuduğunda kapattım.Mis gibi çilek reçelim oldu.
Kolay gelsin ağzınızın tadı hiç bozulmasın.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...