27 Ekim 2012 Cumartesi

Hurma tatlısı

Hurma tatlısı benim 15-16 yaşlarımda öğrendiğim ve yaptığım ilk şerbetli tatlıdır.Özene bezene yapardım ve beğenilmesinden çok mutlu olurdum.Özellikle babam (Allah rahmet eylesin) öyle övgüler yağdırırdıki birde tatlıya cahide tatlısı derdi .Benim mutluluğumu siz düşünün artık.
Benim yemek yapmayı sevmemde babamın çok büyük payı vardır.Yaptığım herşeyi çok beğenirdi buda bana cesaret verir yeni denemelere teşvik ederdi.....

Malzemeler
250 gr tereyağ
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı irmik
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
un
İç malzemeleri
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın
Şerbet
4 su bardağı şeker
4 su bardağı su
çeyrek limon 

 Yapılışı:
  • Oda sıcaklığında yumuşatılmış tereyağ , süt ,yumurta ve sıvı yağ  çatal yardımıyla iyice çırpılır.
  • İrmik , kabartma tozu ve azar azar ilave ettiğimiz unla yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur yapıyoruz.
  • Hamurumuz dinlenirken iç malzemelerini ve şerbetini hazırlıyoruz.Şerbete kaynadıktan 5 dakika sonra çeyrek limonun suyunu ilave edip 1-2 dakika daha kaynatıp ocaktan alıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz. 
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde bezeler yapıp avucumuzda açıyoruz ve içine tarçınlı cevizden koyup kapatıyoruz.
  • Önceden ısıtılmış 175 derece fırında yaklaşık 1 saaat  pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.
  • Fırından çıkarıp soğuk şerbeti üzerine döküyoruz.Yarım saat sonra  tatlıları ters çevirip bir süre böyle bekletin sonra yine düzeltiyoruz.


AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...