20 Ekim 2012 Cumartesi

Gülen kurabiyeler

Dün akşam  oğlumu okuldan alıp eve dönerken bana , anne biliyormusun arkadaşlarım "sınıf başkanı oldun ama bize hiç birşey yapmıyorsun" diyorlar dedi.Tamam oğlum bu akşam arkadaşların için birşeyler yapalım dedim ve bu kurabiyeleri yapmaya karar verdik.
Arkadaşları kurabiyelere bayılmış.Oğlum çok mutlu olmuş.Tabiiki ben de :)

Gülen kurabiyeler
  
                     

Malzemeler: ( Biz bu ölçülerin 3 katını yaptık 45 ad kurabiye oldu)
250 gr tereyağ veya margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1,5 çay bardağı pudra şekeri
1 yumurta
vanilya
1 yemek kaşığı kakao
1/2 paket kabartma tozu
un
Yapılışı:
  • Oda sıcaklığında bekletilmiş margarini ve toz şekeri iyice karıştırın.
  • Sıvı yağı ve ayrı bir yerde çırpılmış yumurtayı da ilave edip krema haline getirin.
  • Unu ,kabartma tozunu ve vanilyayı  ilave ederek ele yapışmayan bir hamur elde edin. Unu birer bardak döküp karıştırın hamur  elinize yapışmadığında  olmuş demektir.
  • Hamurun bir avuç kadarını kakaolu hamur yapın .(göz ve ağız yapmak için kullanılacak)
  • Hamurunuzdan bir parça alıp merdane yardımıyla 1 cm kalınlığında açın.Geniş ağızlı bir bardakla kesip tepsiye dizin.
  • Kakaolu hamurdan ağız ve gözlerinini yapın.(Ben nohutla göz çukurları ve kaşıkla ağız yerlerini belirleyip hamurları öyle yerleştirdim.Böylece piştiklerinde dökülmediler.)
  • Önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirin. Kurabiyeleri kızartmadan , beyazken fırından çıkarın .Tepsiden soğuduğunda alın. 




AFİYETOLSUN

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...