6 Mart 2013 Çarşamba

Beğendili Kebap

Patlıcan yemeklerini yemeyi de yapmayı da çok seviyorum.
Yazın fırsat buldukça patlıcanları közleyip  derin dondurucuya  atıyorum. Böylece  kışında bolca patlıcan yemekleri ve salataları yapabiliyorum.
Uzun zamandır paylaşmayı düşündüğüm ama kısmet olmayan  beğendili kebap  tarifini paylaşmak bugüne kısmetmiş.
Ölçüler tam ,  lezzet süper benden söylemesi.  : ) 


Malzemeler: (4 kişilik)
Kebap için: 
  • 400 gr kuzu eti
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 adet kuru soğan
  • 3-4 yemek kaşığı sıvı yağ
  • tuz. karabiber. muskat

Beğendi için:
  • 4 patlıcan
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı kaşar rendesi
  • tuz
Yapılışı:
  • Öncelikle patlıcanları közleyin.Kabuklarını soyun. Dilerseniz acısı çıksın diye tuzlu suda bekletebilirsiniz.Ben bekletmiyorum.
  • Soğanı doğrayın ,sıvı yağda kavurun .Eti koyun suyunu bırakıp çekene kadar kavurun.Salçayı ilave edin bir iki kez karıştırın.Yarım bardak sıcak su koyup  tuzunu da atın ve altını kısın etler pişip suyunu çekene kadar pişsin.Karabiber ve dilerseniz biraz muskat rendeleyin.
  • Beğendi yapmak için ayrı bir tencerede unu tereyağ ile hafif sarartın .
  • Sudan çıkardığınız patlıcanları avucunuzda sıkın çok ince doğrayın ve kavurduğunuz una ilave edin.5 dakika daha kavurun.
  • Sütü ilave edip karıştırarak püre haline getirin.
  • Tuzunu ve kaşar peyniri ilave edip iyice karıştırın.Ocaktan alın.
  • Servis sırasında tabağa önce beğendi üstüne de et koyarak sunulur.
AFİYET OLSUN




Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...