29 Temmuz 2012 Pazar

karadut peltesi

Yazın bu sıcak günlerinde serin lezzetlere kim hayır diyebilir ki  ? 
Sizde hafif ve lezzetli pelteler hazırlayarak  sevdiklerinizin  içini serinletebilir siniz.

Karadut Peltesi


1 kase karadut
3 su bardağı su
3 yemek kaşığı nişasta
5 yemek kaşığı toz şeker


  • Karadutları  yıkadım.  Rondoda  püre haline getirip 3 su bardağı su ile kaynattım.Kaynamaya başlayınca kısık ateşte 10 dakika kadar kaynattım.Ve soğumaya bıraktım.
  • Ilıkken süzdüm . 3 yemek kaşığı nişastayı bir kasede az su ilave ederek inceltim.
  • Karadut suyunun içine incelttiğim nişastayı ve şekeri koyup  kaynattım.ve kaselere koydum.
  • oda sıcaklığına geldiğinde buz dolabına koyup soğutulur.Soğuk servis yapılır.


Karadut şurubunun  karadutun yaprak ve meyvelerinin  kaynatılması ile elde edilen sıvının  ağız , boğaz ve  diş eti iltihapları na  etkili olduğu bağışıklık sistemini güçlendirdiği ;Ayrıca uykusuzluğa ve yorgunluğa çare olduğu söyleniyor.


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...